De Geschillenregeling BKR zal vanaf 1 oktober 2021 worden uitgevoerd door het Kifid. Dit betekent dat indien u het oneens bent met een BKR-registratie u zich niet langer dient te wenden tot de Geschillencommissie BKR, maar tot de Geschillencommissie Kifid.
De bedoeling van bovenvermelde wijziging is dat vanaf 1 oktober 2021 voor consumenten en zakelijke klanten van Stichting BKR er een loket, het Kifid, voor financiƫle klachten is. Het Kifid heeft veel ervaring met dergelijke klachten, zodat dit de doelmatigheid van de klachtenafhandeling ten goede zou moeten komen.
Belangrijk is dat de reeds lopende procedures bij de Geschillencommissies BKR door deze commissie zullen worden afgehandeld. Enkel consumenten met nieuwe klachten omtrent een BKR-registratie dienen zich vanaf 1 oktober 2021 tot de Geschillencommissie Kifid te melden.
Onze ervaring is dat op dit moment de klachtenafhandeling door de Geschillencommissie BKR zeer stroef verloopt. De procedures bij de Geschillencommissie BKR hebben door de overdracht van de procedure naar het Kifid zeer veel vertraging opgelopen, waardoor consumenten onnodig lang dienen te wachten op een oordeel van de Geschillencommissie BKR.
Heeft u een klacht omtrent een BKR-registratie of vragen omtrent de te volgen procedures? Sieben Advocaten adviseert u graag over uw positie en komt zo nodig voor u in actie. Aarzel niet en neem contact op met een van onze specialisten voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Terug naar overzicht